NL Login
NL

Een onvergetelijk vrijgezellenfeest: opdrachten, tips en accessoires!

Accessoires voor het vrijgezellenfeest – Foto: Gary Knight

Ben je op zoek naar informatie voor het vrijgezellenfeest van een vriendin of zus? Of ga je zelf trouwen en wil je graag weten wat je te wachten staat? Zankyou zet de tips voor een geweldig vrijgezellenfeest voor je op een rijtje:

Op weg naar het vrijgezellenfeest – Foto: Photocapy
  • Accessoires

Vaak is de bruid niet op de hoogte van de datum van het vrijgezellenfeest. Laat haar door iemand (die ook in het complot zit) naar een centrale plaats begeleiden of verras haar thuis. En om meteen in de stemming te komen versier je de toekomstige bruid met een aantal leuke accessoires zoals een sjerp en een kroontje.

Het vrijgezellenfeest gaat de stad in – Foto: William Murphy
  • Opvallen

Als je graag wilt opvallen als “een vrijgezellenfeest in volle gang” dan gaat iedereen in de metamorfose! Trek bijvoorbeeld, zoals op de foto, allemaal een zwart shirtje aan en zet een groene pruik op. Zo is meteen duidelijk dat jullie bij elkaar horen als groep en heeft de toekomstige bruid ook nog een lolletje – zij is in ieder geval niet de enige die zich hoeft te verkleden.

Gezellig aan de thee met je vriendinnen – Foto’s: Chatiryworld
  • Een kopje thee…

De kans is groot dat niet alle dames op het vrijgezellenfeest elkaar kennen. Begin daarom met iets luchtigs zoals een kopje koffie met taart of een complete high tea. Je kunt ook iedereen vragen om een zelfgemaakte lekkernij mee te nemen naar het feest. Dit is tevens de gelegenheid om een bodempje te leggen voor wat nog komen gaat….

Zelfgemaakte cupcakes op het vrijgezellenfeest – Foto: Sugar Daze Cupcakes
  • … met een taartje!

Is de bruid gek op bakken en kokkerellen? Dan kunnen jullie natuurlijk zelf een taart of cupcakes maken.  En opeten :-)

Spelletjes tijdens een vrijgezellenfeest – Foto: Monica Kelly
  • Spelletjes

Ken je ze nog, de kinderfeestjes van vroeger? Organiseer een wedstrijd: wie kan nu het beste koekhappen?  En daarna een speurtocht door het huis van de bruid en/of een quiz met vragen over de bruid. Laat iedereen een leuk verhaal over de bruid vertellen en de anderen raden of dit waar gebeurd is of niet. Hilariteit gegarandeerd.

Je kunt de bruid ook buitenshuis aan spelletjes en opdrachten onderwerpen. Hang bijvoorbeeld een snoepketting om haar nek en laat geïnteresseerde mannen er een snoepje af eten. Of  zorg dat ze op de foto gaat met een man die op haar jeugdidool lijkt.

Vrijgezellenfeest met een thema – Foto: Hey Love
  • Themafeest

Is de bruid dol op een bepaalde serie, zoals Sex and the City? Vraag dan aan de dames die uitgenodigd zijn of zij zich willen verkleden als Carrie, Samantha, Charlotte of Miranda. Organiseer een modeshow in de woonkamer, tut elkaar op en ga dan de stad in om Cosmopolitans te drinken! Toch liever iets inhoudelijks? Je kunt ook denken aan een kunstworkshop, bijvoorbeeld bij Art in Tact.

Ook leuk als decoratie: cocktailglas met je naam er op – Foto: Kendall
  • Cocktails

Over Cosmpolitan’s gesproken: weet de bruid hoe ze een cocktail moet shaken? Zo nee, ga dan met z’n allen naar een cocktailworkshop en leer de fijne kneepjes van het vak. Heel vervelend – je zelfgemaakte cocktails moeten natuurlijk ook geproefd en gedronken worden! Workshops worden met regelmaat georganiseerd in cafe’s of je laat de cocktailservice bij je thuis komen.

Tot slot: het is belangrijk dat de “vrijgezelle dame” in kwestie getrakteerd wordt door de aanwezigen op het feest! Het is absoluut not done om haar een rekening van het vrijgezellenfeest te presenteren dus maak hier ruimte voor vrij in je budget.

Vindt u dit artikel leuk? dan kunt u het delen

Meer informatie

Laat een bericht achter

Creëer een bruiloftsite

100% aanpasbaar met honderden ontwerpen om uit te kiezen. Zie meer ontwerpen >

Werkt u in de bruiloftindustrie?
Als u een bedrijf heeft of u bent een bruiloft professional, dan geeft  Zankyou u de mogelijkheid uw diensten te publiceren aan duizenden bruidsparen die ervoor kiezen om bij Zankyou hun bruiloft te organiseren in meer dan 19 landen. Meer informatie